Létezik élet a Bogyó és Babócán túl is?

“Bogyó és Babóca, két jó barát kalandja. Mindig csak előre, erdőre, mezőre. Bogyó és Babóca, ha kisüt a napocska, szaladnak nevetve, dombokra, hegyekre. Bogyó és Babóca… két jó barát kalandja.”

Ha jelenleg egy apró csöppséget nevelsz, akkor nem ismeretlen előtted a fenti szövegrész. Amennyiben még nem vagy gyakorló szülő, akkor TE azon szerencsések közé tartozol, akinek nem kell megnéznie ezt a mesét a YouTube-on naponta minimum 100x.

Nem azért, mert a mesével lenne problémám, mert amúgy egy aranyos mese Bogyóról a kis csiga fiúról és Babócáról a katica lányról. Inkább azért, mert jelenleg nem túl nagy a választék a viszonylag normálisnak mondható gyerekmesékben.

A minap futottam bele az INDEX remek kis írásába, ami egy az egyben kitárgyalja ezt a jelenséget, melyben az alfa generáció és köztük az én másfél éves kisfiam is felnő. Érdemes elolvasni, jó kis cikk.

Az én koromban… (kezdem az öreges anekdotázást…), szóval, amikor még én voltam kicsi, akkor akkor ment a mese a tévében, amikor azt beszerkesztették és adásba adták. Se, előbb, se később, se 38x visszajátszva, újranézve, kikockázva. PONT AKKOR. Mi még izgalommal vártuk az esti mesét, és percre pontosan tudtuk, hogy mikor kezdődik.

Az esti mese főcíméből sajátítottuk el, hogy minden este fogat kell mosni. Kíváncsi lennék egy esti mese főcím mai remakejére, ahol a maci nem az ősrégi tévét kapcsolgatja (jelzem még távirányító nélkül!!!), hanem levágódik egy babzsákra és tabletről streameli a Bogyó és Babóca legújabb részét.

Az én kisfiam viszont már az alábbi videóból sajátította el, hogy este lefekvés előtt megyünk fogat mosni. A több, mint 2 millió videó megtekintésből ő valószínűleg már pár száz videó megtekintésért felelős. VIGYÁZAT! Addiktív zenei tartalom következik!

Na, de a MAI FIATALOK!!! Bezzeg ők! Itt van ez a YouTube meg a Netflix, meg ki tudja még mennyi csuda dolog!

Ők bezzeg már bármikor, bármennyiszer, néha sajnos bármit, kontroll nélkül nézhetnek. Itt a hangsúly szerintem inkább a KONTROLL szóra esik. Mi (a párom és én) igyekszünk minden ilyen jellegű tevékenységet KÖZÖSEN végezni a gyerkőccel. Igen… ha most meglepődnél, akkor tájékoztatlak, hogy a másfél éves kisfiam, és a környezetünkben a többi hasonló korú kisgyermek már alap szinten kezeli az okostelefonokat és a YouTube playlist sem okoz számukra különösebb gondot.

Ők már így nőnek fel, WiFi-t lélegeznek be és ezt látják mindenhol maguk körül. Mint minden gyermek, a tanulási fázisban másolnak. Kit másolnak? A szüleiket! Ha a szülők nem is kockulnak, akkor másokat, akik meg igen. Esetleg a szülők maguk “kényszerítik” rá a gyereket az online tartalomra. Régen a szüleid simán leültettek a tévé elé és örültek, hogy végre csöndben vagy egy picit. Most a kezedbe nyomnának egy telefont vagy tabletet, vagy az okos tévé elé ültetnének és megnyitnák előtted az internet videós mennyországát a YouTube-ot. Ezt nevezik, mint megtudtam DIGITÁLIS BÉBISZITTER jelenségnek és itt olvashatsz róla bővebben.

Szóval YouTube… de már a YouTube sem a régi… mostanság annyira telepakolják reklámmal a videók közötti “adásszünetet”, hogy az már fáj. Nézem a kisfiammal az egyik mesét, majd BUMM… reklám! Addig, amíg csak valami kellemesen lágy zene alatt próbálnak meggyőzni valamiről, hogy vegyem meg azonnal, addig nem is lenne különösebb gond. Kivárom azt a frusztráló pár másodpercet és már szkippelem tovább a reklámot. A gyerek meg kerek szemekkel néz, nem érti mi volt ez a kis közjáték, ami se nem mese, se nem érti a tartalmát. Főleg, ha fejfájás csillapító, vagy hashajtó reklám jön be 🙂 .

DE! Amint az arcomba tolják a most nagy vihart kavart CBA Kasszás Erzsit… na… akkor érzem azt, hogy OK YouTube… kész vagyok fizetni is valami havidíjat, csak tüntesd végre el ezeket a reklámokat!

A fentiek, valamint más egyéb pozitív ok vett rá arra, hogy előfizessek a NETFLIXRE. Se reklám, se idegesítő béna videók. Tudod az, amikor a borítókép alapján vársz valami #ezavilaglegjobbvideoja #alegviccesebbvideo szerű tartalomra, majd valami oltári béna próbálkozással szembesülsz. Te még csak elkapcsolsz, de ha közösen a gyerekkel keresgéltek új videókat, akkor az egymás után harmadik ilyen videónál kezded már cikinek érezni a helyzetet.

Szóval nálunk jelenleg a fix, már kipróbált YouTube videók és a Netflix varázslatos világa nyújtja kisfiamnak és persze nekem az online videózás élményét.

Bátran kijelenthetem, hogy van élet a Bogyó és Babócán túl is, bár a minőségi tartalmakat megtalálni néha elég nehéz. Ami nálunk most menő, igaz, ami olyan tartalom, azt angol nyelven nézzük:

Ha belegondolok, ez kicsit olyan már, mint a csillagászok élete.

Több milliárd csillag (videó) között keresik és kutatják az  új galaxisokat (előadók, playlistek) és bennük azokat az égitesteket, melyeken kialakulhatott az ÉLET = olyan videók, melyek nem arról szólnak, hogy a nyan cat megy végtelenített verzióban, megjegyzem, több, mint 61 millió megtekintéssel!!! Ennyi ember nem tévedhet!!!

Hozzászólások

hozzászólás